Zakładamy blog #2: Miejsca na blog.
Nie jest tajemnicą, że miejsce pisania bloga (prowadzenie bloga) ma znaczenie.
Wszystko rozbija się o to, do kogo chcesz trafić, jaki zasięg ma mieć twój blog, oraz czy liczysz się z ograniczeniami wybranych platform blogowych.
blox.pl (gazeta.pl)
Zamknięta społeczność, popularność zdobywana w oparciu o tą społeczność, niewielki zasięg w globalnym internecie (czyt. pozycjonowanie w wyszukiwarkach). Platforma posiada rozbicie na kategorie, ranking, promocja blogów (blogerów) na stronie głównej, rozbudowane ustawienia bloga i brak eksportu i importu bloga z innego miejsca lub do innego miejsca.
Interia.pl blog
Zamknięta społeczność, podejrzewam że zasięg niewielki jeśli chodzi o globalny internet (czyt. pozycjonowanie bloga np. w google), są kategorie, jest ranking, promocja blogów. Zaletą tej platformy jest to, że opiera się ona o konto znajomi, które pozwala na korzystanie z innych usług portalu interia.pl.
blog.pl (onet.pl)
Platforma blogowa oparta o wordpress. Brak widocznej społeczności, popularność zdobywa się w oparciu o globalny zasięg, a nie lokalne koneksje. Są kategorie, ale są one jakieś takie... mało przejrzyste. Jest ranking, ale mało wyrazisty, np. co to za kategoria: Rambo? Wchodząc na stronę atakuje nas plansza, a później też nie jest lepiej, chyba że zjedziemy na dół strony. Walorem, ale też i minusem jest masa ustawień, ale brak w nich statystyk odwiedzin.
bloog.pl (wp.pl)
Strona startowa nie posiada żadnych rankingów, jedynie promocję pewnych blogów. Nie wiadomo, czy społeczność tutaj istnieje. Jest ranking, ale tylko tyle.
blogspot/blogger (Google)
Znana marka. Posiada wystarczające opcje. Brak rankingu, kategorii. Nikły zasięg globalny, brak lokalnej społeczności. Trzeba się wyróżniać i "reklamować"/być aktywnym (czyt. szukać i komentować wpisy innych na blogach od google o tej samej tematyce), aby zdobyć jakąkolwiek popularność. Proste ustawienia, brak widocznego rozwoju od wielu lat.
wordpress.com
Najlepiej pozycjonowana platforma w wyszukiwarkach. Dość rozbudowane opcje. Brak zbitej społeczności choć jest wielu Polaków prowadzących w tym miejscu blogi, ponieważ platforma jest ogólnoświatowa. Ranking jest ukryty i trzeba się trochę nagimnastykować, aby do niego dotrzeć. Nie istnieje klasyfikacja wg. kategorii, ale jest wyszukiwanie wg. tagów.
Pinger.pl (o2.pl)
Mikro-blog. Platforma z kategoriami, ale bez rankingów. Niewielka, ale aktywna, społeczność blogujących.
Pamiętaj, że różne platformy oferują różne opcje np. blox.pl nie posiada importu, ani eksportu wpisów. Staje się to ważne, kiedy będzie się chciało zmienić platformę blogową.
Pamiętaj, że lokalna społeczność blogerów na danej platformie jest fajna i rozkręca twój blog, ale z biegiem czasu zaczyna ograniczać, bo twój blog nie wychodzi po za daną społeczność. Pamiętaj, że czym innym jest pisanie dla wąskiego grona odbiorców, a co innego kiedy ludzie z całego świata są wstanie wyszukać twój blog w największych wyszukiwarkach.
Pamiętaj, że target bloga, to późniejsi czytelnicy twojego bloga. Jak sobie ich wychowasz, takich będziesz ich mieć.
Każda platforma/miejsce to inna społeczność wiekowa, z różnym nastawieniem do blogowania i nie zawsze to co rozkręciło bloga na jednej platformie pozwoli ci zabłysnąć na innej.
Wszystko rozbija się o to, do kogo chcesz trafić, jaki zasięg ma mieć twój blog, oraz czy liczysz się z ograniczeniami wybranych platform blogowych.
blox.pl (gazeta.pl)
Zamknięta społeczność, popularność zdobywana w oparciu o tą społeczność, niewielki zasięg w globalnym internecie (czyt. pozycjonowanie w wyszukiwarkach). Platforma posiada rozbicie na kategorie, ranking, promocja blogów (blogerów) na stronie głównej, rozbudowane ustawienia bloga i brak eksportu i importu bloga z innego miejsca lub do innego miejsca.
Interia.pl blog
Zamknięta społeczność, podejrzewam że zasięg niewielki jeśli chodzi o globalny internet (czyt. pozycjonowanie bloga np. w google), są kategorie, jest ranking, promocja blogów. Zaletą tej platformy jest to, że opiera się ona o konto znajomi, które pozwala na korzystanie z innych usług portalu interia.pl.
blog.pl (onet.pl)
Platforma blogowa oparta o wordpress. Brak widocznej społeczności, popularność zdobywa się w oparciu o globalny zasięg, a nie lokalne koneksje. Są kategorie, ale są one jakieś takie... mało przejrzyste. Jest ranking, ale mało wyrazisty, np. co to za kategoria: Rambo? Wchodząc na stronę atakuje nas plansza, a później też nie jest lepiej, chyba że zjedziemy na dół strony. Walorem, ale też i minusem jest masa ustawień, ale brak w nich statystyk odwiedzin.
bloog.pl (wp.pl)
Strona startowa nie posiada żadnych rankingów, jedynie promocję pewnych blogów. Nie wiadomo, czy społeczność tutaj istnieje. Jest ranking, ale tylko tyle.
blogspot/blogger (Google)
Znana marka. Posiada wystarczające opcje. Brak rankingu, kategorii. Nikły zasięg globalny, brak lokalnej społeczności. Trzeba się wyróżniać i "reklamować"/być aktywnym (czyt. szukać i komentować wpisy innych na blogach od google o tej samej tematyce), aby zdobyć jakąkolwiek popularność. Proste ustawienia, brak widocznego rozwoju od wielu lat.
wordpress.com
Najlepiej pozycjonowana platforma w wyszukiwarkach. Dość rozbudowane opcje. Brak zbitej społeczności choć jest wielu Polaków prowadzących w tym miejscu blogi, ponieważ platforma jest ogólnoświatowa. Ranking jest ukryty i trzeba się trochę nagimnastykować, aby do niego dotrzeć. Nie istnieje klasyfikacja wg. kategorii, ale jest wyszukiwanie wg. tagów.
Pinger.pl (o2.pl)
Mikro-blog. Platforma z kategoriami, ale bez rankingów. Niewielka, ale aktywna, społeczność blogujących.
Pamiętaj, że różne platformy oferują różne opcje np. blox.pl nie posiada importu, ani eksportu wpisów. Staje się to ważne, kiedy będzie się chciało zmienić platformę blogową.
Pamiętaj, że lokalna społeczność blogerów na danej platformie jest fajna i rozkręca twój blog, ale z biegiem czasu zaczyna ograniczać, bo twój blog nie wychodzi po za daną społeczność. Pamiętaj, że czym innym jest pisanie dla wąskiego grona odbiorców, a co innego kiedy ludzie z całego świata są wstanie wyszukać twój blog w największych wyszukiwarkach.
Pamiętaj, że target bloga, to późniejsi czytelnicy twojego bloga. Jak sobie ich wychowasz, takich będziesz ich mieć.
Każda platforma/miejsce to inna społeczność wiekowa, z różnym nastawieniem do blogowania i nie zawsze to co rozkręciło bloga na jednej platformie pozwoli ci zabłysnąć na innej.
Komentarze
Prześlij komentarz